BIZNES

15 porad, jak zbudować silną i atrakcyjną listę mailingową.

To prawda, że lista mailingowa jest ważna. To Twój najlepszy środek do kontaktów z Twoimi odbiorcami i klientami.

Taki, w którym możesz wysłać wiadomość do wszystkich naraz. Taki, w którym 100% Twoich odbiorców tę wiadomość otrzyma, bez żadnych ucinanych zasięgów. 

W przeciwieństwie do kont i Twoich baz fanów i followersów w mediach społecznościowych, lista należy do Ciebie. Nikt Ci jej nie zbanuje, nie zablokuje, nie zmieni nagle zasad dostępu do niej.

Jeśli Facebook nagle przestanie istnieć i stracisz swojego fanpage z milionem fanów, to lista dalej będzie bezpieczna.

Dlatego tak ważne jest, aby przede wszystkim zbierać od odbiorców adresy e-mail i starać się prowadzić z nimi komunikację przez e-maila właśnie. 

Dlatego tak ważne jest, aby mieć swoją stronę lądowania czyli prostą stronę www, na której oferujesz za darmo prezent: przydatne odbiorcom narzędzie do pobrania w zamian za zapis na Twój newsletter.

Tak, jak u mnie: Karolina Valim – Kursy Online od Podstaw

Ma to sens?

No to teraz opowiem Ci o kilku sposobach na to, aby z listy uczynić silne narzędzie, które działa, przynosi rezultaty i spełnia swoją rolę.

1.Traktuj swoją listę mailingową priorytetowo. Kochaj ją i dbaj o nią. Staraj się zawsze pisać ciekawe e-maile i rozpieszczać swoich odbiorców. 

2. Zrozum, że lista jest Twoim Bardzo Ważnym Narzędziem do Sprzedaży Produktów Cyfrowych. Możesz sobie mieć konta na wszystkich portalach społecznościowych, ale żadne z nich nie zastąpi starej dobrej LM. 

3. Dobrze rozplanuj swoją listę. Od pierwszego adresu e-mail, który na niej wyląduje, zawsze pozostawaj w kontakcie z odbiorcami. Miej plan co im wysyłasz i kiedy. Nie zapomnij o takich podstawach, jak wysłanie podziękowania za zapis na Twoją listę. Upewnij się, że odbiorca po zapisie od razu otrzymuj swój powitalny prezent i przywitanie.

Pierwsze e-maile, które wyślesz nowej osobie zaważą nad tym, czy ta osoba Cię zapamięta, poczuje do Ciebie sympatię i zaufa Ci na tyle, aby otwierać Twoje kolejne wiadomości.

4. Rozpocznij z przytupem. Jak pisałam wyżej, pierwsze e-maile są najważniejsze. Użyj ich, aby Twój odbiorca Cię zapamiętał. Wykorzystaj storytelling, szczerze opowiedz o sobie i swoim doświadczeniu, nagraj filmik, zachęć do kontaktu. Bądź sobą. Ludzie, w natłoku informacji w internecie, chcą czytać historie autentycznych osób, a nie korporacyjne, sztywne monologi.

5. Nie pozwól swojej liście zamarznąć. Po zapisie na listę, musisz jak najszybciej wysłać e-maila do odbiorcy i zadbać, aby dalsze wiadomości również otrzymywał regularnie. Wyobraź sobie, że odbiorca otrzymuje e-maila z Twoim prezentem, a kolejnego dopiero za 2 tygodnie. W tym czasie prawdopodobnie zdąży już zapomnieć kim jesteś. Nie dopuść do tego. Rozgrzewaj listę do czerwoności 😉 

6. Bądź regularna! Przyzwyczajaj swoich odbiorców do regularnych maili od Ciebie. Przyzwyczajaj ich, że zawsze dostaną coś fajnego. Najlepiej ustalonego dnia, o ustalonej godzinie. Wyrobisz w nich nawyk i sprawisz, że z czasem zaczną oczekiwać Twojego e-maila!

7. Nie spamuj. Nie zalewaj ludzi swoimi e-mailami z każdej strony. Nawet święty w końcu zacznie się tym irytować. Oczywiście możesz wysyłać e-maile nawet i codziennie, jeśli Twoi odbiorcy tego chcą i potrzebują (czy tak jest, Twoja lista pokaże Ci czarno na białym).

Oczywiście są sytuacje, gdy będziesz wysyłać mnóstwo e-maili, np. gdy trwa sprzedaż Twoich produktów, gdy robisz wyzwanie itp. Zawsze jednak staraj się wysyłać wiadomości w sensowny sposób. 

8. Zawsze zrób test przed wysyłką do listy. Wyślij e-maila tylko do siebie i zobacz jak wygląda w akcji. Zobacz czy tekst e-maila się nie rozjeżdża. Czy nie wygląda niechlujnie. Czy grafiki się wyświetlają. Czy działają linki. Jeśli Twoje wiadomości będą wyglądać źle lub będzie się je źle czytało to ludzie przestaną je otwierać. Albo wyobraź sobie sytuację, gdy sprzedajesz produkt, a link do sklepu nie działa. Stracisz klientów!

9. Stawiaj na naturalność. Nie pisz formalnym językiem, nie pisz jako firma. Nie jesteś korporacją. Jesteś człowiekiem, który robi coś fajnego i chce, dzięki temu, zbudować relację z innymi ludźmi. Ludzie wolą bazować na relacjach, Twoi potencjalni klienci chcą czytać Ciebie, a nie jakiegoś robocika. który każdego e-maila rozpoczyna od słów Witam Pana.

Jeśli nie jesteś pewna jak to zrobić, napisz e-maila tak, jakbyś pisała do dobrego znajomego. Jestem też zdania, że normalny newsletter (nie reklamowy czy sprzedażowy) powinien wizualnie prezentować się jak e-mail do kolegi właśnie, a nie jak reklama. Zobacz w jaki sposób e-maile do odbiorców piszą np. Jason Hunt i Bartek Popiel.

 

10. Dawaj jakośćWysyłaj zawsze świetnej jakości materiały. Nieważne, że za darmo. Nie traktuj ich po macoszemu. Ludzie, którzy przekonają się do Twojej darmowej jakości, wrócą kupić Twój produkt. Nigdy nie myśl takim tokiem: dam im za darmo taki sobie prezent, a wszystko co najlepsze wsadzę tylko w płatny produkt. Jakość first!

11. Stawiaj na ciągły rozwój listy. Myśl nad tym, jak ją ulepszać. Jak nieustannie przyciągać nowych odbiorców. Nie spoczywaj na laurach. Pamiętaj, że to Twoje najlepsze i w 100% własne narzędzie.

12. Promuj swoją listę. Przynajmniej raz na tydzień znajdź nowe miejsce, w którym możesz o niej opowiedzieć. Notuj i wyszukuj miejsca, w których możesz dotrzeć do nowych odbiorców. Brataj się z innymi twórcami w sieci. 

13. Mierz konwersję. Sprawdzaj na bieżąco ile osób otwiera Twoje e-maile, ile osób klika w linki, ile osób kupuje produkty. Prowadź spis danych %. Obserwuj jakie e-maile są otwierane najchętniej. Pamiętaj, że lista email z 100 odbiorców, którzy autentycznie interesują się tematem, z których 50% otwiera Twoje wiadomości jest dla Ciebie o wiele bardziej cenna niż lista 10000 odbiorców, w większości zebranych przypadkowo, z których 10% otwiera Twoje e-maile. 

14. Bardzo dbaj o nawiązywanie relacji. Twoi odbiorcy to nie rząd imion w programie do wysyłki e-maili. To realne osoby z realnymi problemami, które postawiły na Ciebie i chcą się z Tobą uczyć. Spraw, aby twoi odbiorcy poczuli się wyjątkowo. Daj im efekt WOW. Poświęć czas, aby stworzyć coś ekstra, a będą oczekiwali na Twój kolejny email. Zawsze im odpisuj. Nigdy nie rób tego na odczep się. Szczerze interesuj się ich sytuacją. Oczywiście łatwo to zrobisz przy 5 e-mailach tygodniowo, a nie przy 500… Ale przy 500 będziesz pewnie w stanie zatrudnić kogoś do pomocy 🙂

15. Zaczepiaj swoich odbiorców, skłaniaj ich do refleksji, staraj się zachęcić do odpowiedzi na e-maile, do wejścia w dyskusję, do podzielenia się postępem lub problemem. Wiedza, że nie wysyłasz e-mail w eter, a faktycznie są czytane i ktoś na nie reaguje, bardzo dodaje skrzydeł. 

16. Przygotuj się na (r)ewolucję. Twoje lista nie będzie zawsze wyglądała tak, jak na początku. Będzie musiała ewoluować, zmieniać się, segmentować.. Inne e-maile będziesz musiała wysyłać do odbiorców, którzy kupią Twój produkt, a inne do tych, którzy się wstrzymali. Inne do zainteresowanych warsztatami w realu, a inne do członków Twojego mastermindu. Itp. Itd. Lista mailingowa to ciągły rozwój. 


Dzięki za uwagę! Karolina

Zapraszam Cię do mnie na poniedziałkowy LIVE. Odbywa się co poniedziałek w mojej GRUPIE NA FACEBOOKU.


Co to jest landing page i jak powinna wyglądać strona lądowania + lama w gratisie.

 

Tags:

3 comments

  1. […] 2. Mailchimp. Popularna strona, która służy do e-mail marketingu i automatyzacji marketingu internetowego. Czyli po prostu serwis do wysyłki Twoich newsletterów i budowania listy mailingowej. Zobacz też: 15 porad, jak zbudować silną i atrakcyjną listę mailingową. […]

  2. […] 15 porad, jak zbudować silną i atrakcyjną listę mailingową. […]

  3. […] 15 porad, jak zbudować silną i atrakcyjną listę mailingową. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published.